Tου Μανόλη Χατζηπαναγιώτου
Εξήγγειλε ο πρωθυπουργός κος Μητσοτάκης τον νέο ΒΟΑΚ. Καλό αυτό. Βέβαια το έργο έχει ξανά-επαν-εξαγγελθεί, αλλά δεν βαριέσαι. Οι επικοινωνιολόγοι λένε ότι σε ψυχολογικό επίπεδο η «συμβολική κατανάλωση» βοηθάει. Βλέπεις π.χ. κάποιους καλλίγραμμους νέους να κάνουν βουτιές σε γαλαζοπράσινα νερά και αισθάνεσαι κι εσύ ότι πας διακοπές. Ένα γλυκόλογο δεν βλάπτει κανέναν και καμία.
Όμως ο σημερινός πρωθυπουργός δεν λαϊκίζει. Λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Τι είπε λοιπόν;
«Το έργο που σας παρουσιάζουμε εδώ ξεκινά ουσιαστικά από το μηδέν». Δηλαδή σαν να λέμε ότι τον Ιούλιο του 2019 βρήκαν μια άδεια κόλλα Α4 και άρχισαν να σχεδιάζουν, να χαράζουν διαδρομές και να κάνουν τρύπες στα βουνά επί χάρτου. Όλα από το μηδέν. Τίποτε δεν είχε γίνει από τους προηγούμενους. Ας είναι.
Για την ακρίβεια υπήρχε ένας προηγούμενος που προσέφερε.
Ήταν ένας άξιος πρωθυπουργός πριν από 30 χρόνια με το ίδιο επώνυμο με τον σημερινό. Ο κος (Κυριάκος) Μητσοτάκης είπε για αυτόν: «Πολλές συζητήσεις με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για την πραγματοποίηση του μεγάλου έργου. Είχε βάλει τη δική του σφραγίδα, όσο του επέτρεπε εκείνη η εποχή. Ήξερε τη μεγάλη σημασία του έργου. Στο πρόσωπό του τιμούμε όλη την προσπάθεια για την πραγματοποίηση αυτού του σπουδαίου έργο». (πηγή) Δηλαδή εκεί που καθότανε με την οικογένεια και τους παρατρεχάμενους έβαζε συχνά το ζήτημα «τι ωραία που θα ήταν ρε παιδιά να μην σκοτωνόμαστε στον ΒΟΑΚ και να γίνει ένα έργο της ανθρωπιάς». Μεγάλη προσφορά. Αξίζει να μνημονευτεί και να τιμηθεί. Και να σημειωθεί ότι το λέει ένας πρωθυπουργός που σιχαίνεται τον λαϊκισμό και τον νεποτισμό. Κι άμα δεν τον πιστεύετε, ρωτήστε την οικογένειά του.
Όπως άλλωστε βεβαιώνει ο κος πρωθυπουργός: «Η υπόλοιπη χώρα απέκτησε, κυρίως λόγω αυτής της παράταξης, ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων». (πηγή) Φαίνεται ότι τις προηγούμενες φορές που «αυτή η παράταξη» κυβερνούσε τη χώρα η Κρήτη δεν είχε ενωθεί ακόμη με την Ελλάδα. Μάλλον θα ήταν πριν από το 1913…
Αυτά όμως είναι περσινά ξινά σταφύλια. Τώρα έχουμε πια τα λεφτά και προχωράμε. Γιατί «ως προς τη χρηματοδότηση, προσωπικά και το επιτελείο μου καταβάλλαμε μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλιστεί…». (πηγή) Ταμείο Ανάκαμψης. ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ και διάφορα αρκτικόλεξα θα «ξηλωθούν» για να γίνει ο δρόμος. Να προσθέσουμε όμως και μια λεπτομέρεια (γιατί εμείς δεν λαϊκίζουμε και τα λέμε χύμα): Θα υπάρχουν διόδια για όλους. Όχι σαν τους καρμίρηδες τους προηγούμενους που σχεδίαζαν να τα χώνουν μόνο στους τουρίστες. Αυτό θα πει χρηματοδότηση. Γκαραντί.
Λύθηκε βέβαια και ένα άλλο σημαντικό θέμα. Αυτό του χρονοδιαγράμματος. Σε αντίθεση με όλους τους προηγούμενους που πήγαιναν με το «προχωρώντας και βλέπουμε», εδώ υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα. Οι μπουλντόζες θα μπουν στα τέλη του 2022. (πηγή) Κι επειδή δεν πρέπει να τρυπάμε χριστουγεννιάτικα, θα σκάβουμε το 2023. Τότε (το αργότερο) θα έχουμε και εκλογές αλλά αυτό είναι άσχετο. Απλώς ας ελπίζουμε να μας κυβερνάει και τότε ο κος Κυριάκος Μητσοτάκης ή κάποιος Μητσοτάκης τέλος πάντων, ας μην κολλάμε στα (μικρά) ονόματα.
Ως τότε να πηγαίνετε το πολύ με 80. Και να φοράτε ζώνη. Και να κάνετε το σταυρό σας.