Tου Γιάννη Τσεκούρα
Πέρυσι τέτοιο καιρό, η ΠΑΕ ΟΦΗ άλλαζε το πατροπαράδοτο σήμα της. Η γνωστή και αναγνωρίσιμη ασπίδα με τα πλαγιαστά γράμματα μετατράπηκε σε ένα στρογγυλό σήμα, με δωρικές γραμμές και σύγχρονες φόρμες. Ο σχεδιασμός του νέου σήματος του ΟΦΗ μάς ταξιδεύει από τον Μινωικό δίσκο της Φαιστού σε πιο μοντέρνα σχέδια με προοπτική και αντικατοπτρισμούς.
Ο κακός χαμός. Διαδικτυακά μαλλιοτραβήγματα, έντονες διαφωνίες, αντεγκλήσεις ανάμεσα στους φιλάθλους που συντάσσονται με τη νέα «μοντέρνα» διοίκηση, με το σύγχρονο μάρκετινγκ και τους τεχνοκράτες και τους πιο παραδοσιακούς, που θεωρούν την ομάδα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους και ανατριχιάζουν σε ό,τι μοντέρνο. Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή. Ο λόγος που πέρυσι άλλαξε το σήμα είναι καθαρά εμπορικός. Η εταιρεία ΟΦΗ ήθελε ένα σήμα που να πουλά περισσότερο. Ταπεινά οικονομικά συμφέροντα δηλαδή. Αυτό είναι το σύγχρονο μάνατζμεντ. Έτσι είναι το ποδόσφαιρο στις μέρες μας και όποιου του αρέσει.
Ουσιαστικά δεν άλλαξε κανένα σήμα πλην αυτό της επαγγελματικής ομάδας ποδοσφαίρου. Έτσι η ασπίδα καμαρώνει στο στήθος του ερασιτέχνη ΟΦΗ, στις υπόλοιπες ομάδες σε όλα τα αθλήματα καθώς και στις καρδιές των γνήσιων Ομιλιτών. Το project από την άλλη χρησιμοποιεί όπως κρίνει το σήμα τόσο για εμπορικούς όσο και για επικοινωνιακούς λόγους.
Και ενώ τα είχαμε όλα τακτοποιημένα στο μυαλό μας και είχαμε βρει την αιτία για όλα τα δεινά του ελληνικού ποδοσφαίρου, γίνεται η έκπληξη… Πολύ πρόσφατα η ΠΑΕ ΟΦΗ 1925 παρουσίασε το φετινό ολοκαίνουργιο σήμα της (δύο αλλαγές σε δύο χρόνια, ίσως και παγκόσμια πρωτοτυπία). Το στρογγυλό, αλλά χρωματισμένο στα χρώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Μάλιστα το επικοινώνησε με το υπέροχο μήνυμα «Να είναι όλοι οι άνθρωποι εξίσου αποδεκτοί». Ανοικτά πλέον εκφράζει τη στήριξη και την αγάπη της στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, γι’ αυτό και ντύνει στα σχετικά χρώματα το σήμα της ομάδας. Η πρώτη ομάδα της Super League Interwetten η οποία στήριξε ανοικτά τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, έγινε ο ΟΦΗ. Ο σύλλογος του Ηρακλείου με ανάρτησή του εξέφρασε την αγάπη του και παράλληλα τόνισε ότι όλοι πρέπει να αισθάνονται αγαπητοί και αποδεκτοί! Φαίνεται δηλαδή ότι δεν είναι όλη η σκέψη των ανθρώπων της ομάδας περιορισμένη στα οικονομικά οφέλη και κάπου υπάρχει και ένα υπέροχο συναίσθημα σαφώς ανώτερο. Αυτό της ισότητας και της αποδοχής.
Άλλωστε υπάρχει άραγε κανείς σε αυτή την όμορφη γωνιά της Μεσογείου, με τους υπέροχους χρωματισμούς γης, θάλασσας και ουρανού, που είναι διατεθειμένος στη μικρή διάρκεια της ζωής του, να ξεχωρίσει τους ελάχιστους ανθρώπους που θα συναντήσει ανάλογα με το χρώμα, τη θρησκεία, την καταγωγή ή τις σεξουαλικές προτιμήσεις; Μάλλον πως δεν αξίζει τον κόπο να κατηγοριοποιήσουμε τους ανθρώπους, να τους βάλουμε ταμπέλες και να αναλωθούμε σε αρνητικές σκέψεις. Από την άλλη, υπάρχει και μια διαφορετική οπτική στην οποία η ΠΑΕ ΟΦΗ κινείται ήδη από πέρυσι. Η εμπορική εκμετάλλευση. Μάλλον πρόκειται για μια πανέξυπνη κίνηση να συνδυάσει τους δύο αντίθετους, η αλήθεια, είναι σκοπούς αυτής της κίνησης, τον εμπορικό και τον ανθρωπιστικό. Συνδυασμός λοιπόν!
Ακόμα και με το διττό αυτό κίνητρο, η ενέργεια της ΠΑΕ κέρδισε πολλούς ουδέτερους και φαίνεται ότι εξελίσσεται σε δυναμική παρέμβαση στο τέλμα στο οποίο βρίσκεται το ελληνικό ποδόσφαιρο. Ναι, συμφωνούμε σχεδόν όλοι, ότι όλα γίνονται για να ακουστεί και να διαφημιστεί η ομάδα. Προφανώς, αλλά ακόμα και έτσι περνά το σωστό μήνυμα.
Τα λόγια της ίδιας της ΠΑΕ ΟΦΗ στην επίσημη ιστοσελίδα έχουν ενδιαφέρον. Λέει για το περσινό, ασπρόμαυρο στρογγυλό σήμα, ότι είναι «ένας τέλειος κύκλος που περικλείει έναν ολόκληρο κόσμο, με όραμα και με ευγενή άμιλλα». Μάλλον τώρα που φωτίστηκε με χρώμα το σήμα, αναδείχτηκαν πιο καλά αυτά τα στοιχεία. Τώρα βγαίνει νόημα…