Γράφει ο Στέλιος Ζερβάκης
«Προφανώς είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή στο θεσμό της αξιολόγησης με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση»! Αυτό δήλωσε η κ. Κεραμέως αναφερόμενη στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο.
Ας αξιολογήσουμε λοιπόν την υπηρεσιακή υποχρέωση:
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για τη μηδενική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν καθ’ όλη τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί ήταν αυτοί που σήκωσαν στους ώμους τους όλο της το βάρος, με δικούς τους τεχνικούς πόρους, με το να μαθαίνει ο ένας τον άλλον, αβοήθητοι αλλά με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές τους;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για την κατανομή των πόρων, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την χρηματοδότηση, την εργαστηριακή υποδομή, τα προγράμματα σπουδών 20ετίας, τα σχολικά βιβλία επίσης 20ετίας, την προώθηση της καινοτομίας;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για τη μη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, προκειμένου ακόμα και το πιο απομακρυσμένο σχολείο να είναι στελεχωμένο με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό αντί των περιφερόμενων αναπληρωτών για να μπορέσει να υπάρξει μακρόπνοος σχεδιασμός κάθε σχολικής μονάδας;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για την καθυστερημένη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών σε μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παράλληλη στήριξη, όπου κατά κανόνα ένα μεγάλο τους μέρος καλύπτεται λίγο πριν τα Χριστούγεννα;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για την πρόληψη φαινομένων διακοπής φοίτησης από την τυπική εκπαίδευση, όταν η ίδια η Πολιτεία νομοθετεί τις μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας με 25 μαθητές στο τμήμα, χωρίς ανεύρεση νέων αιθουσών, χωρίς ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, χωρίς επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς αποσυμφόρηση σχολικών λεωφορείων;
- Ποιος θα αξιολογήσει την υπηρεσιακή υποχρέωση της Πολιτείας για την ένταξη των προσφυγόπαιδων που ζουν σε σκηνές εκτεθειμένα σε πλείστους κινδύνους;
Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε κι άλλα, κι άλλα, κι άλλα… Είναι τόσα πολλά που προσλαμβάνονται καθημερινά με κατακλυσμιαία μορφή. Για να τελειώνουμε λοιπόν. Αναλάβετε εσείς πρώτοι τη δική σας υπηρεσιακή υποχρέωση, βρείτε διαδρόμους επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς όπως η ίδια η δημοκρατία επιτάσσει, πριν νομοθετήσετε και κατόπιν ελάτε να μιλήσουμε και για την αξιολόγηση και για την κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση ένθεν κακείθεν.